Tort de post cu crema din lapte de cocos

20150318_110239

Dupa mai multe incercari si cautari am ajuns, in sfarsit, la o reteta de tort de post fara niciun cusur.
E un tort aromat, cu blat pufos si o crema mai fina si mai buna decat orice frisca vegetala sau nu.

Mai intai, reteta pentru blat a venit de pe www.teobucatar.ro. Prajitura de post cu nuca de cocos de aici este extraordinara si am facut-o de multe ori cu diferite ocazii, in combinatie cu o glazura simpla de cacao.
Candva anul trecut, insa, am cumparat de curiozitate o cutie de lapte de cocos. Putin contrariata de consistenta groasa a continutului am inceput sa caut pe internet cum exact poate fi folosit in bucatarie. Asa am aflat, printre altele, ca din laptele de cocos se poate face si un fel de frisca (foarte usor daca stii cum). Atunci mi-a venit ideea sa combin o astfel de crema cu blatul de la prajitura cu nuca de cocos.
Trebuie sa spun ca rezultatul a fost mult peste asteptari si de atunci a devenit reteta mea de baza cand trebuie sa fac un tort de post. Dincolo de faptul ca e absolut delicios si are un aspect ireprosabil, nimanui nu-i vina sa creada ca este intr-adevar de post.
Dupa atatea explicatii cred ca e vremea sa va impartasesc si reteta… 🙂

Blatul:

200 g fulgi de cocos
2 cani de faina
2 cani zahar
2 cani apa
o cana de ulei
2 liguri de cacao
2 plicuri praf de copt
4-6 plicuri zahar vanilat
coaja rasa de la 2 lamai

Se preincalzeste cuptorul la cca. 200 grade Celsius(treapta 3,5-4 la cuptor pe gaz).
Intr-un castron se amesteca fulgii de cocos, zaharul, praful de copt si zaharul vanilat. Se adauga apa, uleiul si coaja de lamaie si se omogenizeaza. Faina se adauga in ploaie amestecand continuu pana la omogenizare.
Din compozitia obtinuta o treime se pune in alt castron, iar in cea ramasa se adauga cacaua si se amesteca bine.
Din cele doua compozitii se coc, pe rand, 3 foi in tava de tort tapetata cu hartie de copt:  2 cu cacao si una fara. Timp de coacere: 20-25 min. fiecare.
Foile coapte se lasa la racit. Cu cel putin 30 min. inainte de a le umple cu crema trebuie date la rece (in frigider).

Crema:

3 cutii lapte de cocos (tinute in frigider)
2 plicuri zahar vanilat
2-3 linguri zahar (dupa gust)

Cutiile cu lapte de cocos se pun la frigider cu cel putin o zi inainte de a la folosi.
De asemenea, este bine ca telul de la mixer si castronul in care veti face frisca sa fie si ele tinute un sfert de ora la rece inainte de a face crema.
Cand veti deschide cutiile de lapte de cocos veti observa ca deasupra s-a adunat un fel de unt de cocos cu o consistenta groasa sau chiar tare, iar sub el veti gasi apa de cocos lichida.
Noi vom folosi pentru crema doar acel unt pe care il vom pune in castronul rece. Se amesteca acest unt cu mixerul pana capata consistenta unei creme. Se adauga apoi zaharul vanilat si restul de zahar dupa gust si se mixeaza pana la omogenizare.
Daca se intampla ca laptele de cocos sa nu fie de cea mai buna calitate si sa nu se separe acel unt, alegeti laptele cu consistenta mai groasa si adaugati si un plic de intaritor de frisca si problemele se rezolva. 🙂
Cu crema obtinuta se umplu foile reci de la frigider si se orneaza tortul. Eu am presarat si fulgi de cocos deasupra. Tortul se acopera si se da cateva ore la frigider si apoi poate fi servit.

Tort de post cu crema din lapte de cocos/ Lenten coconut cream cake

Pofta buna!

P.S. Din pacate ideea de a publica reteta mi-a venit dupa ce tortul era deja mancat asa ca nu am decat o fotografie cu tortul întreg. Data viitoare voi face si o poza in sectiune pentru ca arata foarte bine.

Alte torturi de post:

Tort de post cu crema de cafea

Tort de post cu crema de banane

Tort de post cu nucă, afine şi ciocolată

11 gânduri despre „Tort de post cu crema din lapte de cocos

  1. Pingback: Tort de post cu cremă de cafea | Femeia Ortodoxa

  2. Pingback: Tort de post cu crema de banane | Femeia Ortodoxa

  3. Acum m-am uitat pe internet si am vazut ca exista lapte de cocos si la cutie de carton, dar am indoieli ca merge folosit pentru crema. Trebuie sa se separe la rece in crema groasa si apa de cocos, altfel nu ai cu ce lucra. Fiind la cutie din carton ma gandesc ca e facut pentru baut si s-ar putea sa fie ori prea slab ori sa aiba aditivi care sa impiedice separarea. Imi dau si eu cu parerea… Eu am folosit pana acum lapte de cocos la conserva luat din Metro, Real sau Lidl si n-am avut probleme.
    Doamne ajuta si post cu folos in continuare!

    Apreciază

  4. Am facut acest tort pentru ziua prietenului meu, a iesit superb, pacat ca nu pot atasa o poza. Cred ca aceasta frisca din unt de cocos o depaseste cu mult pe cea vegetala, textura este extrem de cremoasa si usor de folosit la ornat.
    Multumesc pentru aceasta reteta !

    Apreciază

  5. Eu am incercat recent varianta de frisca de cocos cu cacao si blat cu mai multa lamaie si iese tot foarte bun. Sper sa am timp sa pun si reteta modificata in curand. Post cu folos in continuare!

    Apreciază

  6. Pingback: Tort de post cu nucă, afine şi ciocolată | Femeia Ortodoxa

Lasă un răspuns

